Handige hardware-oplossingen voor uw bedrijf

Als u in kantoor hardware investeert, zijn hier een paar punten waarmee u rekening moet houden om ervoor te zorgen dat u de juiste aanschaft.

Handige hardware-oplossingen voor uw bedrijf
© Pixabay.com

1. Evalueer uw doelstellingen versus realiteit

Wees eerst duidelijk over wat uw doelstellingen zijn. Wilt u oude apparatuur vervangen door nieuwe, of gaat u bestaande apparatuur upgraden? Wilt u de productiviteit verhogen? Hoe loop je voor op de concurrentie? Kunt u het marktleiderschap behouden? Beoordeel uw doelstellingen in relatie tot de realiteit van uw markt en investeringsmogelijkheden.

2. Overleg met een derde partij

Het is het beste om het standpunt van een onpartijdige buitenstaander te krijgen om vooroordelen van binnenuit te minimaliseren en niet in de val van groepsdenken te vallen. Vraag een externe adviseur om uw behoeften te beoordelen en uw investeringen te beoordelen. Laat ze een kosten-batenanalyse maken en de voor- en nadelen van het kopen van dergelijke apparatuur afwegen. Houdt er rekening mee dat hoe efficiënter de apparatuur, hoe beter de resultaten.

3. Gebruik een technologische roadmap

Een technologieroadmap is een planningstool die specifieke technologische oplossingen koppelt aan uw zakelijke doelstellingen op korte en lange termijn. Het is vaak een visueel document, meestal een staafdiagram of een diagram. Door een stappenplan te maken, kunt u stapsgewijze aankopen vermijden en uw algemene behoeften voor de lange termijn plannen.

4. Doe onderzoek naar leveranciers

Er zijn veel apparatuurbedrijven om uit te kiezen, dus neem de tijd om op zoek te gaan naar leveranciers. Laat de prijs niet uw belangrijkste overweging zijn. Vraag naar referenties, bekijk hun branchereputatie en onderzoek hun post-sales service.

Handige hardware-oplossingen voor uw bedrij
© Pixabay.com

5. Ga digitaal

Bedrijven die in digitale technologie hebben geïnvesteerd, rapporteerden een verhoogde productiviteit, lagere bedrijfskosten en een verbeterde productkwaliteit. Waarom? Digitale technologieën bieden real-time monitoring en kwaliteitscontrole, voorspellend onderhoud en betere automatisering. Dit alles betekent minder afval, reparaties en stilstand.

6. Factor in opleiding van personeel

Als u nieuwe apparatuur koopt, moet u er rekening mee houden dat u tijd en middelen besteedt om uw personeel te trainen in het gebruik ervan. Hoe steiler de leercurve, hoe meer tijd ze nodig hebben om de nieuwe apparatuur onder de knie te krijgen. Plan hun training goed, zodat u een drastische daling van de productiviteit kunt voorkomen.

7. Wees veilig, wees milieuvriendelijk

U wilt dat uw werkomgeving een veilige ruimte is voor uw personeel. Zorg ervoor dat uw apparatuur voldoet aan de veiligheidsnormen en dat deze correct is geïnstalleerd. En u wilt dat uw apparatuur niet alleen veilig is voor uw medewerkers, maar ook voor het milieu. Kies er een die energiezuinig is – het bespaart u niet alleen geld, het bespaart ook Moeder Aarde.

8. Bepaal of u apparatuur koopt of least

Aankoop betekent dat u eigenaar bent van de apparatuur en dat u de kosten ervan in de loop van de tijd afschrijft. U kunt overwegen om standaardhardware aan te schaffen waarvan u weet dat u deze nog vele jaren zult gebruiken. Leasing of verhuur is gepast als de apparatuur voor kortdurend gebruik is (bijvoorbeeld alleen voor een specifiek project) of van het soort is dat snel verouderd raakt. Maar aangezien u niet de eigenaar bent van de apparatuur, kunnen onvermijdelijke reparaties een gedoe zijn. En u geeft geld uit aan een machine die niet van u is. Koopt of least u (een deel van) uw apparatuur? Als het om investeringen gaat, moet u elke investering die u doet zorgvuldig overwegen.